Μυκάλης 5 Νέα Σμύρνη, ΤΚ 17123 | Τηλ. 210 9340344 | Email: info@danceforever.gr

PILATES

Το Pilates προσφέρει ένα δυνατό και ευλύγιστο σώμα με ομοιόμορφα δουλεμένους μυς, απαλλαγμένους από περιττό όγκο. Προσφέρει εξισορρόπηση του μυϊκού συστήματος και ανωμαλιών που φέρουν χρόνιους πόνους και κακή στάση όπως κύφωση, σκολίωση, οσφυαλγία και ισχιαλγία. Βοηθά στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, στην όμορφη στάση σώματος και απαλλαγή από πόνους. Γυμνάζει όλες τις μυϊκές ομάδες, ακόμα και τις πιο μικρές και βαθιές έως τις πιο επιφανειακές. Όλες οι κινήσεις γίνονται κάτω από τον απόλυτο έλεγχο του ασκούμενου, ώστε να γυμνάζεται χωρίς να τραυματίζεται.

Με τη χρήση της διαφραγματικής αναπνοής ως εργαλείο και την ιδιαίτερη ενεργοποίηση των κοιλιακών, ραχιαίων και μυών της πυέλου το σώμα απόκτα ένα φυσικό κορσέ (κέντρο) για να αντλήσει τη δύναμη και να κινήσει τα άκρα (χέρια, πόδια) ώστε όλο το σώμα να γυμναστεί στο μέγιστο χωρίς καταπόνηση.

Οι ασκήσεις μπορούν γίνουν εύκολες-δύσκολες, μεγάλης ή μικρής έντασης, αργές-γρήγορες, απολαυστικές και ανακουφιστικές ανάλογα με την ενέργεια και τις δυνάμεις που έχει ο ασκούμενος τη συγκεκριμένη ημέρα.

Oι βασικές αρχές του Pilates ισχύουν τόσο στις ασκήσεις που γίνονται με τη βοήθεια του εξοπλισμού όσο και στο δάπεδο. H διαφορά είναι ότι στα μηχανήματα κάποιος αρχάριος μπορεί πιο εύκολα να αντιληφθεί τις βασικές αρχές, αφού έχει πάντα κάτι να σπρώξει ή να τραβήξει. Mπορεί, επίσης, να ελέγξει τη στάση του κορμού του και τη δύναμη που βάζει. Αντίθετα, στο δάπεδο χρειάζεται περισσότερη πείρα για να γίνουν σωστά οι ασκήσεις ωστόσο , όπως και στα μηχανήματα, έτσι και στις ασκήσεις δαπέδου υπάρχουν ασκήσεις «βασικές», «μετρίου επιπέδου» και «για προχωρημένους».

 

Πιλάτες – πλεονεκτήματα

  • Ενδυνάμωση – σύσφιξη

Ένα από τα βασικά προτερήματα του pilates είναι η ενδυνάμωση των μυών.  Ορισμένες ασκήσεις είναι τόσο καλές, που αμέσως αντιλαμβάνεσαι την σύσφιξη των μυών του σώματός της.

  • Αύξηση της κοιλιακής δύναμης

Το Pilates δίνει τεράστια έμφαση στην ενδυνάμωση του «κέντρου» του σώματος, αυτό που ο Πιλάτες ονόμασε «powerhouse» και αναφέρεται σε μύες που βρίσκονται μέσα ή γύρω από τους κοιλιακούς μυς σας και την πλάτη. Μέσα από την ενεργοποίηση του κέντρου, θα αποκτήσετε μεγαλύτερη σταθερότητα, δύναμη και ακρίβεια στις κινήσεις σας.

  • Ισορροπία

Αυτός που κάνει pilates αποκτάει περισσότερη ισορροπία δεδομένου ότι είναι ένα είδος γυμναστικής που απαιτεί υψηλά επίπεδα και ικανότητες ισορροπίας.

  • Αρμονία – χαλάρωση

Το σώμα σφίγγει ενώ ταυτόχρονα το πνεύμα χαλαρώνει. Αυτού του είδους η γυμναστική είναι αντιαγχωτική και δίνει την ευκαιρία στο ενδιαφερόμενο να τα βρει με το σώμα του αλλά και να βρεθεί σε αρμονία με το πνεύμα του. Το πιλάτες έχει πολλά στοιχεία της γιόγκα και σε πολλές περιπτώσεις λειτουργεί αρκετά καλύτερα.

  • Ευλυγισία

Επίσης σε σύντομο χρονικό διάστημα μπορεί να πετύχει μεγάλη αύξηση στην ευλυγισία του σώματός της.

  • Απώλεια βάρους και περιττού λίπους

Όπως κάθε είδους γυμναστική, έτσι και το πιλάτες βοηθάει σημαντικά στην απώλεια βάρους και στην καύση του περιττού λίπους. Βέβαια η αεροβική γυμναστική στον τομέα της καύσης του περιττού λίπους έχει καλύτερα αποτελέσματα, ωστόσο και το πιλάτες δεν πάει πίσω.

  • Σύνδεση σώματος – πνεύματος

Βοηθάει πολύ στην αύξηση της σύνδεσης του σώματος με το μυαλό και το πνεύμα. Κατά κάποιο τρόπο, οι ασκήσεις του πιλάτες εκτός από σωματικές είναι ταυτόχρονα και πνευματικές.

  • Βελτίωση της αναπνοής και της κυκλοφορίας του αίματος

Η αναπνοή είναι η πρώτη και η τελευταία λειτουργία του ανθρώπου. Το Pilates σας μαθαίνει να ελέγχετε την αναπνοή σας ώστε να αναπνέετε σωστά, και άρα το αίμα και ο εγκέφαλός σας να οξυγονώνονται σωστά. Αυτό θα σας δώσει μία πρωτόγνωρη αίσθηση αναζωογόνησης.

Η ιστορία του Πιλάτες

Ο Πιλάτες (Joseph Hubertus Pilates) γεννήθηκε το 1880 στη Γερμανία. Ο πατέρας του ήταν βραβευμένος γυμναστής ελληνικής καταγωγής και η μητέρα του Γερμανίδα φυσιοθεραπεύτρια. Ο ίδιος ήταν από μικρός πολύ φιλάσθενος και υπέφερε από άσθμα, ραχίτιδα και ρευματικό πυρετό. Το γεγονός αυτό τον εξώθησε να ξεκινήσει μία συνεχή προσπάθεια να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση και άρα τη ζωή του.

Έτσι, ασχολήθηκε γρήγορα με πολλές δραστηριότητες όπως σκι, πυγμαχία, ενόργανη γυμναστική κ.α. Παράλληλα μελέτησε γιόγκα αλλά και διάφορες ανατολικές φιλοσοφίες σωματικής και ψυχικής υγείας. Εμπνευσμένος από όλα αυτά, ο Πιλάτες ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1900 να αναπτύσσει μία ιδέα για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα φυσικής άσκησης το οποίο το ονόμασε «Τέχνη του Ελέγχου» (Contrology), δηλαδή μία προσέγγιση κατά την οποία το μυαλό επιβάλλεται και καθοδηγεί τους μυς.

Το 1912 ο Πιλάτες μετακόμισε στην Αγγλία όπου εργάστηκε ως πυγμάχος, αλλά και ως εκπαιδευτής της αστυνομίας και της Scotland Yard. Στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Πιλάτες βοηθάει τους ασθενείς στο νοσοκομείο να αυξήσουν την κινητικότητά τους προσαρτώντας ελατήρια στα κρεβάτια τους, κάτι που αργότερα αποτέλεσε τη βάση για το όργανο Pilates Reformer. Μετά τον πόλεμο, επέστρεψε και πάλι στη Γερμανία και τελικά, το 1926 μετανάστευσε στη Νέα Υόρκη όπου και άνοιξε το πρώτο studio pilates.

Το 1945 σε μία προσπάθεια του να γίνει γνωστός στο ευρύ κοινό, ο Πιλάτες εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο «Return to life through Contrology», όπου πρωτοπαρουσιάστηκε το πρόγραμμα ασκήσεων εδάφους (matwork). Πρόκειται για επιλεγμένες ασκήσεις εμπνευσμένες από διάφορα είδη γυμναστικής όπως η ενόργανη και η yoga, οι οποίες παντρεύονται με συγκεκριμένες αναπνευστικές συνήθειες.

Ο Πιλάτες έγραψε ακόμα πολλά βιβλία αλλά και εφηύρε και κατοχύρωσε περισσότερες από 26 πατέντες μηχανημάτων εκγύμνασης Pilates. Πεθαίνει το 1967 στην ηλικία των 83 ετών στη Νέα Υόρκη.